Dlaczego warto być sponsorem
Sponsoring wydarzeń sportowych sprzyja tworzeniu, wzmocnieniu pożądanego wizerunku firmy, jej produktów, kreuje i utrwala świadomość nazwy firmy, jej logo i marek. Badania potwierdzają, że konsumenci są przychylnie nastawieni dp sponsoringowych form promocji. Uważają oni, że ta forma promocji mniej im przeszkadza i traktują ją przyjaźniej niż tradycyjne działąnia reklamowe. Praktyka potwierdza, że sponsoring jest skuteczniejszy i efektywniejszy niż typowa reklama (nawet 10-krotnie). Firmy reklamujące się poprzez sport są postrzegane jako nowoczesne, zamożne, sprzyjające zdrowiu i higienie.
Poprzez fakt przyciągnięcia do wydarzenia sportowego widzowie mają mozliwość zapoznania się z ofertą firmy. Wiele sportów - przede wszystkim gry zespołowe - przyciągają uwagę całych rodzin, są wspólnym przeżyciem zarówno rodziców jak i ich nastoletnich dzieci, co powoduje wzmacnianie więzi rodzinnych. Dzięki takiemu medium jak sport można dotrzeć do różnych grup docelowych, zarówno bezpośrednio uczestniczących w wydarzeniu sportowym jak i śledzących wydarzenia sportowe w mediach.
Ponadto wzrasta skłonność polskich mediów do pokazywania wydarzeń sportowych. Możliwość ekspozycji nazwy, logo na koszulkach, banerach zapewnia doskonałą widoczność.
Podstawowe korzyści wynikające z faktu sponsoringu
- pozycjonowanie marki, zmiany postaw i postrzegania marki, tworzenie wizerunku produktu poprzez stworzenie jasnego przekazu:
sport - zdrowie, sukces, zespół - poczucie przynależności do grupy - możliwość tworzenia postaw konsumpcujnych, wywoływania popytu na własne produkty
- odróżnienie od konkurencji, zwrócenie uwagi na specyficzne cechy produktu, dzięki powiązaniu z konkretnym wydarzeniem
- uzyskanie efektu lojalności konsumentów, motywacji pracowników, nawiązanie związków biznesowych
- informacja w mediach, widzialność znacznie lepsza niż w wypadku reklamy
- ze względu na większą efektywność kosztową niż tradycyjne działania reklamowe i różną skalę działania, stworzenie możliwości skutecznych działań promocyjnych dla mniejszych przedsiębiorstw